Το εταιρικό σχήμα
Συντονιστής, το Ιασώ, και εταίροι: Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και ITML με τη βοήθεια του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η πρόταση
Στην εποχή μας μείζονα θέση στην εκπαίδευση έχει ο βαθμός στον οποίο τα παιχνίδια μπορούν να συμβάλλουν στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, καθώς και στην ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων. Ένα ευρύ φάσμα έρευνας, επομένως, επικεντρώνεται στην εύρεση της επίδρασης των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών σε διάφορους τομείς διδασκαλίας. Μια άλλη τάση των σύγχρονων διαδραστικών παιχνιδιών που αναπτύχθηκαν την τελευταία δεκαετία παγκοσμίως είναι το "Escape room". Πρόκειται για παζλ και παιχνίδια περιπέτειας στα οποία οι παίκτες καλούνται να λύσουν ένα «γρίφο» σε ένα εικονικό περιβάλλον για να ξεκλειδώσουν την πόρτα και να ξεφύγουν! Επιπλέον, πέραν των παιχνιδιών της σχολής, κάποια αναφέρονται σε ιστορικά γεγονότα ή ανακαλύψεις και έχουν στόχο την εκπαίδευση με ευχάριστο τρόπο.
Η ΕΕ στην προσπάθειά της για την αντιμετώπιση της πανδημίας «επενδύει» χρήματα για την εκπαίδευση και τη διάχυση της πληροφορίας ώστε οι πολίτες να μάθουν να προφυλάσσονται.
Το πρόγραμμα AEPSCOV είναι μια εφαρμογή παιχνιδιού που βασίζεται σε cloud για Android και iOS για την εκπαίδευση των παιδιών στην προστασία COVID 19. Αρχικά, εξετάζουμε νομικά και ηθικά ζητήματα και οδηγίες της ΕΕ για την ασφάλεια των παιχνιδιών και των παιχνιδιών (π.χ. ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 1351/2008 / ΕΚ, οδηγία 2009/48 / ΕΚ, οδηγία 2010/13 / ΕΕ), καθώς και εκπαιδευτικά θέματα όπως άγχος, ικανοποίηση, ελευθερία και μάθηση μέσω εφαρμογών. Εν συνεχεία χτίσαμε ένα «μάθημα» για τον COVID 19 και την προστασία από την μόλυνση, και το παιχνίδι! Το παιχνίδι, είναι ένα ευχάριστο escape room, δηλαδή σχολικές τάξεις, με όμορφα χρώματα όπου τα παιδιά για να ξεκλειδώσουν πρέπει να ανοίγουν παράθυρα με ρωτήματα πολλαπλής επιλογής. Όταν απαντήσουν σωστά σε 15 ερωτήματα σε ένα από τα επίπεδα παιχνιδιού θα σχηματιστεί ένας κωδικός, με τον οποίο η πόρτα ανοίγει και το παιδί μεταβαίνει σε άλλο χώρο!
Στο τέλος ως επιβράβευση φτάνει στην οθόνη ένα όμορφο «πιστοποιητικό». Το παιχνίδι έχει ήχο που έχει επιλεγεί για παιδικά παιχνίδια. Είναι σχεδιασμένο σε τρία επίπεδα ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας των ερωτήσεων και την ηλικία (ΕΠΙΠΕΔΟ 1, παιδιά 5-8 ετών), για παιδιά 8 έως 12 ετών το παιχνίδι θα περιλαμβάνει πιο δύσκολες ερωτήσεις (ΕΠΙΠΕΔΟ 2) και οι πιο δύσκολες ερωτήσεις θα είναι για 12- 14 ετών (ΕΠΙΠΕΔΟ 3).
Το AEPSCOV συνδυάζει τις πρόσφατες τεχνολογικές ΙΤ τάσεις και αντιμετωπίζει την εκπαίδευση και την προστασία του COVID 19 μέσω μιας ψηφιακής εφαρμογής χαμηλού κόστους. Αυτή η εφαρμογή θα προσφέρει ένα εξαιρετικό εργαλείο εκπαίδευσης COVID 19. Τρεις συνεργάτες θα επωφεληθούν από τις δραστηριότητες συν-δημιουργίας, όπως η κλινική IASO, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (www.uniwa.gr) και η ITML (https://www.itml.gr/) μια ΜΜΕ με εμπειρία στην εκπαίδευση, τα λογισμικά και πολλά ΙΤ Ευρωπαικά προγράμματα μεγάλης εμβέλειας. Η πιλοτική εφαρμογή της AEPSCOV θα γίνει στη μεγαλύτερη ιδιωτική σύγχρονη παιδιατρική κλινική στην Ελλάδα (www.iaso.gr). Θα αξιολογηθεί από τα παιδιά στα εξωτερικά ιατρεία και από τους φοιτητές του Παν/μίου Δυτικής Αττικής.
Εν συνεχεία, θα προσφέρεται δωρεάν στους παιδικούς μας αξιολογητές-ασθενείς. Μετά από βελτιώσεις, το παιχνίδι θα γίνει προσβάσιμο στο ευρύ κοινό (site, media, fb κλπ). Καθώς το AEPSCOV θα μεταφραστεί στα γαλλικά και τα αγγλικά, θα είναι επίσης διαθέσιμο για χιλιάδες παιδιά εντός της ΕΕ. Επιπλέον, η μετάφραση στα Urdu θα βοηθήσει μεγάλη μερίδα παιδιών προσφύγων και μεταναστών (Πακιστάν, Ινδία, και άλλες περιοχές που καταλαβαίνουν την γλώσσα) που φιλοξενούνται σε ελληνικές δομές να επωφεληθούν από την εφαρμογή. Η διάχυση της πληροφορίας μέσω υπουργείων, οργανισμών της ΕΕ και άλλων οργανισμών θα καταστήσει την εφαρμογή διαθέσιμη σε περισσότερα από 1 εκατομμύριο παιδιά στην Ελλάδα, επιπλέον στην ΕΕ και σε παγκόσμιο επίπεδο. Το AEPSCOV έτσι, ελπίζουμε πως θα γίνει μια δημοφιλής εφαρμογή για παιδιά.
Η EOSC, εκτός από την οικονομική υποστήριξη, είναι ένας εξαιρετικός εταίρος στη συν-δημιουργία, την προώθηση και την προβολή θεμάτων δημόσιου ενδιαφέροντος. Από την πλευρά μας, έχουμε δεσμευτεί για τους στόχους και το πλαίσιο της EOSC.